Wsparcie / Reklamacje i gwarancje
Reklamacje i gwarancje
Sprawdź w kolumnie „OBSŁUGA REKLAMACJI” na dokumencie WZ, który otrzymałaś/ otrzymałeś razem z dowodem zakupu, jakiej ochronie podlega Twój towar. Użyte opisy oznaczają:
- „Gwarancja” – obsługę reklamacji prowadzi firma ProData, jako producent, zgodnie z opisem w odrębnej karcie gwarancyjnej towaru, która, w wypadku reklamacji, powinna zostać dostarczona wraz z towarem do serwisu ProData
- „Rękojmia” – obsługę reklamacji prowadzi firma Prodata, jako sprzedawca towaru na podstawie okazania dokumentu zakupu.
- „Zewnętrzny” – obsług reklamacji prowadzi autoryzowany serwis producenta towaru na podstawie odrębnej karty gwarancyjnej towaru, wydanej razem z towarem.
- „Nie dotyczy” – nie podlega obsłudze serwisowej w ramach reklamacji
W kolumnie “OKRES” podany jest czas obowiązywania ochrony w miesiącach, liczony od daty zakupu. Opis „wieczysty” oznacza, że ochrona kończy się (wygasa) w terminie 1 roku od dnia zaprzestania produkcji danego towaru.
Reklamację należy zgłosić poprzez formularz : https://www.prodata.pl/FAQ/wsparcie.html Nasz serwis skontaktuje się z Tobą niezwłocznie.
Reklamacja towaru
Warunki gwarancji komputera PRODATA
TOWAR PODLEGA GWARANCJI UDZIELONEJ PRZEZ PRODATA, JAKO PRODUCENTA KOMPUTERA
Warunki gwarancji dla komputerów PRODATA
(obowiązują od 6 maja 2020)
- Gwarancją objęte są usterki sprzętu spowodowane wadliwymi częściami lub defektami produkcyjnymi.
- Gwarancja przewiduje bezpłatną wymianę części oraz robociznę w okresie opisanym na pierwszej stronie karty gwarancyjnej, licząc od daty zakupu. Ujawnione usterki będą usuwane w możliwie najkrótszym terminie, nieprzekraczającym 14 dni, począwszy od daty przyjęcia towaru do naprawy.
- Reklamację należy zgłosić poprzez formularz dostępny na stronie www.prodata.pl Link: https://www.prodata.pl/FAQ/wsparcie.html Nasz serwis skontaktuje się z Tobą niezwłocznie.
- W ramach udzielanej gwarancji koszty transportu przesyłek krajowych w obie strony pokrywa Gwarant, jednakże przed wysłaniem towaru Klient jest zobowiązany ustalić z Gwarantem warunki wysyłki towaru pod rygorem utraty roszczenia zwrotu kosztów z tego tytułu. Nie pokrywamy kosztów przesyłek zagranicznych.
- Reklamowany towar musi być kompletny, dostarczony w oryginalnym opakowaniu, wraz z załączoną dokumentacją. W razie braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia w trakcie transportu ponosi Klient.
- Gwarancja nie obejmuje materiałów i części eksploatacyjnych oraz akumulatorów.
- Naprawie gwarancyjnej nie podlega sprzęt:
- użytkowany niewłaściwie, niezgodnie z przeznaczeniem;
- o zniszczonej lub usuniętej plakietce gwarancyjnej lub zatartych numerach seryjnych;
- uszkodzony mechanicznie;
- uszkodzony na skutek zdarzeń losowych takich jak: pożar, zalanie, skoki napięcia zasilającego itp.
- Naprawa gwarancyjna nie obejmuje problemów z oprogramowaniem wynikających z nieprawidłowej konfiguracji lub nieprawidłowego użytkowania komputera.
- Klientowi przysługuje prawo wymiany sprzętu/części na nowy, identyczny lub posiadający nie gorsze parametry techniczne, jeśli usuniecie wady przez punkt serwisowy jest niemożliwe. Jeżeli wymiana taka jest niewykonalna, klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
- Po dokonaniu naprawy produkt zostanie wydany użytkownikowi w miejscu oddania produktu do naprawy lub odesłany pod wskazany adres.
- Jeśli nie poczyniono innych ustaleń, Klient, który dostarcza reklamowany towar osobiście, jest zobowiązany odebrać go w miejscu oddania produktu do naprawy. Nieodebranie towaru przez okres 6 miesięcy od dnia zawiadomienia o zakończeniu procedury gwarancyjnej, oznacza, iż Klient z własnej woli wyzbył się własności sprzętu, jako rzeczy ruchomej, poprzez jej porzucenie w rozumieniu art. 180 KC. Własność porzuconego sprzętu (niczyjej rzeczy ruchomej), na podstawie art. 181 KC, nabywa przez jego objęcie w posiadanie samoistne PRODATA sp. z o.o.
- Zawiadomienie, o którym mowa w pkt 11 może być dokonane listowanie, telefonicznie bądź poprzez wysłanie wiadomości na podany przez Klienta podczas oddawania sprzętu do naprawy, bądź w późniejszym terminie, adres e-mail.
- W razie oczywistej bezzasadności reklamacji Użytkownik ponosi koszty związane z obsługą serwisową sprzętu oraz koszty przesyłki towaru.
- W razie dokonania napraw przez osoby nieupoważnione nabywca traci uprawnienia gwarancyjne.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych spowodowaną awarią sprzętu. Zabezpieczenie kopii danych spoczywa na właścicielu urządzenia.
- Jeśli zajdzie taka konieczność, Gwarant przekaże sprzęt do naprawy w serwisie zewnętrznym. Gwarant nie bierze odpowiedzialności za poufność danych w przypadku przekazania sprzętu do serwisu zewnętrznego
- Gwarancja jest ważna wyłącznie razem z dowodem zakupu.
- „Warunki gwarancji komputerów PRODATA” są umową pomiędzy Gwarantem a kupującym i warunki w niej zawarte są jedynymi obowiązującymi obie strony.
- Udzielona gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Rękojmia
TOWAR PODLEGA RĘKOJMI UDZIELONEJ PRZEZ PRODATA, JAKO SPRZEDAWCĘ
WARUNKI OBSŁUGI REKLAMACYJNEJ
(obowiązujące od dnia 6 maja 2020)
I. Ogólne warunki rękojmi.
- Rękojmia na sprzedany towar obowiązuje w czasie wskazanym na dokumencie WZ wydanym wraz z dowodem sprzedaży, w kolumnie „Okres”.
- Towar podlegający rękojmi w pierwszej kolejności naprawiamy bądź wymieniamy na produkt pełnosprawny.
- Po wymianie bądź naprawie produktu Klient zachowuje prawo do bezpłatnej wymiany lub naprawy serwisowej w czasie, będącym kontynuacją pierwotnego okresu liczonego od daty zakupu.
- Dla towarów, dla których wskazanym typem obsługi reklamacji jest „Rękojmia”, w przypadku niesprawności towaru, w okresie 14 dni od daty zakupu, przysługuje klientowi prawo automatycznej wymiany towaru na towar pełnosprawny pod warunkiem, iż takowy znajduje się aktualnie na magazynie, oraz pod warunkiem dostarczenia go w oryginalnym, nienoszącym śladów użytkowania opakowaniu wraz z całym dodatkowym wyposażeniem (instrukcja obsługi, kable, drivery itp.)
- Obowiązujące warunki reklamacji nie wyłączają uprawnień konsumenta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
II. Obsługa serwisowa.
- Przed rozpoczęciem procedury reklamacyjnej powiadom nas o wykrytej wadzie produktu wysyłając zgłoszenie poprzez formularz dostępny na stronie prodata.pl link: https://www.prodata.pl/FAQ/wsparcie.html. Nasz serwis skontaktuje się z Tobą niezwłocznie.
- Reklamacje towaru rozpatrywane będą w ciągu 14 dni, licząc od dnia dostarczenia produktu do serwisu. Dołożymy wszelkich starań, żeby w tym czasie wydać Tobie towar wolny od wad, jednakże w przypadku naprawy o szczególnym stopniu trudności (np. korzystanie z serwisu dostawcy) termin ten może ulec przedłużeniu. O przedłużeniu terminu oddania produktu zostaniesz powiadomiony drogą mailową bądź telefonicznie.
- Reklamowany towar musi być kompletny, dostarczony w oryginalnym opakowaniu, wraz z załączoną pełną dokumentacją oraz opisem uszkodzenia produktu. W razie braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia w trakcie transportu ponosi Klient.
- W przypadku dostarczenia towaru bez opisu uszkodzenia lub gdy reklamacja jest nieuzasadniona pobierana będzie opłata za dokonanie ekspertyzy.
- Klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia towaru do naprawy, na podstawie którego nastąpi jego wydanie.
- Jeśli nie poczyniono innych ustaleń, Klient, który dostarcza reklamowany towar osobiście, jest zobowiązany odebrać go w miejscu oddania produktu do naprawy. Nieodebranie towaru przez okres 6 miesięcy od dnia zawiadomienia o zakończeniu procedury reklamacyjnej oznacza, iż Klient z własnej woli wyzbył się własności sprzętu jako rzeczy ruchomej, poprzez jej porzucenie w rozumieniu art. 180 KC. Własność porzuconego sprzętu (niczyjej rzeczy ruchomej), na podstawie art. 181 KC, nabywa przez jego objęcie w posiadanie samoistne PRODATA sp. z o.o.
- Zawiadomienie, o którym mowa w pkt 6 może być dokonane listowanie, telefonicznie bądź poprzez wysłanie wiadomości na podany przez Klienta podczas oddawania sprzętu do naprawy bądź w późniejszym terminie adres e-mail.
- Serwis nie ponosi odpowiedzialności za dane znajdujące się na dyskach twardych i innych nośnikach oddanych do naprawy. Zabezpieczenie kopii danych spoczywa na właścicielu urządzenia.
- Jeśli zajdzie taka konieczność, PRODATA przekaże sprzęt do naprawy w serwisie zewnętrznym. Serwis nie bierze odpowiedzialności za poufność danych w przypadku przekazania sprzętu do serwisu zewnętrznego.
- Produkt przysłany do naprawy odsyłany jest firmą spedycyjną na koszt firmy PRODATA.
III. Reklamacji nie podlegają:
- Uszkodzenia mechaniczne, chemiczne, termiczne lub celowe uszkodzenia sprzętu i wywołane nimi wady.
- Uszkodzenia i wady wynikłe na skutek niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania, przechowywania czy konserwacji.
- Towary noszące ślady napraw przeprowadzanych przez osoby nieuprawnione.
- Towary, na których numery seryjne są nieczytelne lub dokument stanowiący podstawę zgłoszenia reklamacyjnego nosi ślady zmian dokonanych przez osoby nieupoważnione.
- Uszkodzenia wynikające ze zdarzeń losowych takich jak: pożar, zalanie, skoki napięcia zasilającego.
- Czynności związane z bieżącą konserwacją i wymianą materiałów eksploatacyjnych.
- Niewłaściwe działanie oprogramowania występujące pomimo sprawności sprzętu.
Serwis zewnętrzny - gwarancja producenta
TOWAR PODLEGA GWARANCJI UDZIELONEJ PRZEZ ZEWNĘTRZNY PODMIOT – PRODUCENTA SPRZEDANEGO TOWARU
Gwarancji na Twój towar udziela jego producent. Sprawdź na karcie gwarancyjnej, którą otrzymałeś w momencie odbioru towaru, w jaki sposób dokonać zgłoszenia reklamacyjnego. Informacje na temat postępowania reklamacyjnego zwykle są również dostępne na stronach internetowych poszczególnych producentów.
Roszczenia z tytułu gwarancji zgłoszone bezpośrednio do producenta bądź poleconego przez niego autoryzowanego serwisu najczęściej rozpatrywane są w sposób szybszy i mniej uciążliwy niż reklamacje składane u sprzedawcy towaru.
Gwarancja MODI
1) Na potrzeby niniejszego dokumentu:
a) Firma LUXROBO Co. Ltd. 13F, 311, Gangnam-daero, Seocho-gu, Seoul, Republic of Korea(Dreamplus Gangnam) będzie zwana dalej Producentem
b) Firma Prodata Sp. z o.o. ul. Dąbrowskiego 233, 60-406 Poznań będzie zwana dalej Importerem.
2) Wyroby marki MODI są objęte gwarancją Producenta.
3) Obsługa gwarancyjna jest realizowana przez Importera w imieniu Producenta.
4) Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy z wyłączeniem materiałów eksploatacyjnych. Materiały eksploatacyjne to elementy zawierające baterie lub silniki, objęte są one 3 miesięczną gwarancją.
5) Producent gwarantuje poprawne działanie wyrobu we wskazanym okresie.
6) Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń:
a) Powstałych w wyniku nieprawidłowej eksploatacji niezgodnej z zaleceniami Producenta.
b) Wynikających z naturalnego procesu zużycia.
c) Wynikających z wypadków losowych, m.in. pożaru, zalania, przepięcia w sieci energetycznej
d) Uszkodzonych mechanicznie
7) Rękojmia zostaje wyłączona – nie dotyczy uprawnień wynikających ze sprzedaży konsumenckiej.
8) W celu skorzystania z gwarancji producenta należy zgłosić się do sprzedawcy u którego zakupiono towar.
9) W razie oczywistej bezzasadności reklamacji zgłaszający ponosi koszty związane z obsługą serwisową sprzętu oraz koszty przesyłki towaru.
10) W razie dokonania napraw przez osoby nieupoważnione nabywca traci uprawnienia gwarancyjne.
11) Gwarancja jest ważna wyłącznie razem z dowodem zakupu.