Wsparcie / Reklamacje i gwarancje

Reklamacje i gwarancje

Sprawdź w kolumnie „OBSŁUGA REKLAMACJI” na dokumencie WZ, który otrzymałaś/ otrzymałeś razem z dowodem zakupu, jakiej ochronie podlega Twój towar. Użyte opisy oznaczają:

 

  • „Gwarancja” – obsługę reklamacji prowadzi firma ProData, jako producent, zgodnie z opisem w odrębnej karcie gwarancyjnej towaru, która, w wypadku reklamacji, powinna zostać dostarczona wraz z towarem do serwisu ProData
  • „Rękojmia” – obsługę reklamacji prowadzi firma Prodata, jako sprzedawca towaru na podstawie okazania dokumentu zakupu.
  • „Zewnętrzny” – obsług reklamacji prowadzi autoryzowany serwis producenta towaru na podstawie odrębnej karty gwarancyjnej towaru, wydanej razem z towarem.
  • „Nie dotyczy” – nie podlega obsłudze serwisowej w ramach reklamacji

 

W kolumnie “OKRES” podany jest czas obowiązywania ochrony w miesiącach, liczony od daty zakupu. Opis „wieczysty” oznacza, że ochrona kończy się (wygasa) w terminie 1 roku od dnia zaprzestania produkcji danego towaru.

 

Reklamację należy zgłosić poprzez formularz : https://www.prodata.pl/FAQ/wsparcie.html  Nasz serwis skontaktuje się z Tobą niezwłocznie.

Reklamacja towaru

Warunki gwarancji komputera PRODATA

TOWAR PODLEGA GWARANCJI UDZIELONEJ PRZEZ PRODATA, JAKO PRODUCENTA KOMPUTERA

Warunki gwarancji dla komputerów PRODATA
(obowiązują od 6 maja 2020)

 

  1. Gwarancją objęte są usterki sprzętu spowodowane wadliwymi częściami lub defektami produkcyjnymi.
  2. Gwarancja przewiduje bezpłatną wymianę części oraz robociznę w okresie opisanym na pierwszej stronie karty gwarancyjnej, licząc od daty zakupu. Ujawnione usterki będą usuwane w możliwie najkrótszym terminie, nieprzekraczającym 14 dni, począwszy od daty przyjęcia towaru do naprawy.
  3. Reklamację należy zgłosić poprzez formularz dostępny na stronie www.prodata.pl Link: https://www.prodata.pl/FAQ/wsparcie.html Nasz serwis skontaktuje się z Tobą niezwłocznie.
  4. W ramach udzielanej gwarancji koszty transportu przesyłek krajowych w obie strony pokrywa Gwarant, jednakże przed wysłaniem towaru Klient jest zobowiązany ustalić z Gwarantem warunki wysyłki towaru pod rygorem utraty roszczenia zwrotu kosztów z tego tytułu. Nie pokrywamy kosztów przesyłek zagranicznych.
  5. Reklamowany towar musi być kompletny, dostarczony w oryginalnym opakowaniu, wraz z załączoną dokumentacją. W razie braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia w trakcie transportu ponosi Klient.
  6. Gwarancja nie obejmuje materiałów i części eksploatacyjnych oraz akumulatorów.
  7. Naprawie gwarancyjnej nie podlega sprzęt:
    • użytkowany niewłaściwie, niezgodnie z przeznaczeniem;
    • o zniszczonej lub usuniętej plakietce gwarancyjnej lub zatartych numerach seryjnych;
    • uszkodzony mechanicznie;
    • uszkodzony na skutek zdarzeń losowych takich jak: pożar, zalanie, skoki napięcia zasilającego itp.
  8. Naprawa gwarancyjna nie obejmuje problemów z oprogramowaniem wynikających z nieprawidłowej konfiguracji lub nieprawidłowego użytkowania komputera.
  9. Klientowi przysługuje prawo wymiany sprzętu/części na nowy, identyczny lub posiadający nie gorsze parametry techniczne, jeśli usuniecie wady przez punkt serwisowy jest niemożliwe. Jeżeli wymiana taka jest niewykonalna, klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
  10. Po dokonaniu naprawy produkt zostanie wydany użytkownikowi w miejscu oddania produktu do naprawy lub odesłany pod wskazany adres.
  11. Jeśli nie poczyniono innych ustaleń, Klient, który dostarcza reklamowany towar osobiście, jest zobowiązany odebrać go w miejscu oddania produktu do naprawy. Nieodebranie towaru przez okres 6 miesięcy od dnia zawiadomienia o zakończeniu procedury gwarancyjnej, oznacza, iż Klient z własnej woli wyzbył się własności sprzętu, jako rzeczy ruchomej, poprzez jej porzucenie w rozumieniu art. 180 KC. Własność porzuconego sprzętu (niczyjej rzeczy ruchomej), na podstawie art. 181 KC, nabywa przez jego objęcie w posiadanie samoistne PRODATA sp. z o.o.
  12. Zawiadomienie, o którym mowa w pkt 11 może być dokonane listowanie, telefonicznie bądź poprzez wysłanie wiadomości na podany przez Klienta podczas oddawania sprzętu do naprawy, bądź w późniejszym terminie, adres e-mail.
  13. W razie oczywistej bezzasadności reklamacji Użytkownik ponosi koszty związane z obsługą serwisową sprzętu oraz koszty przesyłki towaru.
  14. W razie dokonania napraw przez osoby nieupoważnione nabywca traci uprawnienia gwarancyjne.
  15. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych spowodowaną awarią sprzętu. Zabezpieczenie kopii danych spoczywa na właścicielu urządzenia.
  16. Jeśli zajdzie taka konieczność, Gwarant przekaże sprzęt do naprawy w serwisie zewnętrznym. Gwarant nie bierze odpowiedzialności za poufność danych w przypadku przekazania sprzętu do serwisu zewnętrznego
  17. Gwarancja jest ważna wyłącznie razem z dowodem zakupu.
  18. „Warunki gwarancji komputerów PRODATA” są umową pomiędzy Gwarantem a kupującym i warunki w niej zawarte są jedynymi obowiązującymi obie strony.
  19. Udzielona gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Rękojmia

TOWAR PODLEGA RĘKOJMI UDZIELONEJ PRZEZ PRODATA, JAKO SPRZEDAWCĘ

WARUNKI OBSŁUGI REKLAMACYJNEJ

(obowiązujące od dnia 6 maja 2020)

I. Ogólne warunki rękojmi.

  1. Rękojmia na sprzedany towar obowiązuje w czasie wskazanym na dokumencie WZ wydanym wraz z dowodem sprzedaży, w kolumnie „Okres”.
  2. Towar podlegający rękojmi w pierwszej kolejności naprawiamy bądź wymieniamy na produkt pełnosprawny.
  3. Po wymianie bądź naprawie produktu Klient zachowuje prawo do bezpłatnej wymiany lub naprawy serwisowej w czasie, będącym kontynuacją pierwotnego okresu liczonego od daty zakupu.
  4. Dla towarów, dla których wskazanym typem obsługi reklamacji jest „Rękojmia”, w przypadku niesprawności towaru, w okresie 14 dni od daty zakupu, przysługuje klientowi prawo automatycznej wymiany towaru na towar pełnosprawny pod warunkiem, iż takowy znajduje się aktualnie na magazynie, oraz pod warunkiem dostarczenia go w oryginalnym, nienoszącym śladów użytkowania opakowaniu wraz z całym dodatkowym wyposażeniem (instrukcja obsługi, kable, drivery itp.)
  5. Obowiązujące warunki reklamacji nie wyłączają uprawnień konsumenta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

 

II. Obsługa serwisowa.

  1. Przed rozpoczęciem procedury reklamacyjnej powiadom nas o wykrytej wadzie produktu wysyłając zgłoszenie poprzez formularz dostępny na stronie prodata.pl link: https://www.prodata.pl/FAQ/wsparcie.html. Nasz serwis skontaktuje się z Tobą niezwłocznie.
  2. Reklamacje towaru rozpatrywane będą w ciągu 14 dni, licząc od dnia dostarczenia produktu do serwisu. Dołożymy wszelkich starań, żeby w tym czasie wydać Tobie towar wolny od wad, jednakże w przypadku naprawy o szczególnym stopniu trudności (np. korzystanie z serwisu dostawcy) termin ten może ulec przedłużeniu. O przedłużeniu terminu oddania produktu zostaniesz powiadomiony drogą mailową bądź telefonicznie.
  3. Reklamowany towar musi być kompletny, dostarczony w oryginalnym opakowaniu, wraz z załączoną pełną dokumentacją oraz opisem uszkodzenia produktu. W razie braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia w trakcie transportu ponosi Klient.
  4. W przypadku dostarczenia towaru bez opisu uszkodzenia lub gdy reklamacja jest nieuzasadniona pobierana będzie opłata za dokonanie ekspertyzy.
  5. Klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia towaru do naprawy, na podstawie którego nastąpi jego wydanie.
  6. Jeśli nie poczyniono innych ustaleń, Klient, który dostarcza reklamowany towar osobiście, jest zobowiązany odebrać go w miejscu oddania produktu do naprawy. Nieodebranie towaru przez okres 6 miesięcy od dnia zawiadomienia o zakończeniu procedury reklamacyjnej oznacza, iż Klient z własnej woli wyzbył się własności sprzętu jako rzeczy ruchomej, poprzez jej porzucenie w rozumieniu art. 180 KC. Własność porzuconego sprzętu (niczyjej rzeczy ruchomej), na podstawie art. 181 KC, nabywa przez jego objęcie w posiadanie samoistne PRODATA sp. z o.o.
  7. Zawiadomienie, o którym mowa w pkt 6 może być dokonane listowanie, telefonicznie bądź poprzez wysłanie wiadomości na podany przez Klienta podczas oddawania sprzętu do naprawy bądź w późniejszym terminie adres e-mail.
  8. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za dane znajdujące się na dyskach twardych i innych nośnikach oddanych do naprawy. Zabezpieczenie kopii danych spoczywa na właścicielu urządzenia.
  9. Jeśli zajdzie taka konieczność, PRODATA przekaże sprzęt do naprawy w serwisie zewnętrznym. Serwis nie bierze odpowiedzialności za poufność danych w przypadku przekazania sprzętu do serwisu zewnętrznego.
  10. Produkt przysłany do naprawy odsyłany jest firmą spedycyjną na koszt firmy PRODATA.

 

III. Reklamacji nie podlegają:

  1. Uszkodzenia mechaniczne, chemiczne, termiczne lub celowe uszkodzenia sprzętu i wywołane nimi wady.
  2. Uszkodzenia i wady wynikłe na skutek niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania, przechowywania czy konserwacji.
  3. Towary noszące ślady napraw przeprowadzanych przez osoby nieuprawnione.
  4. Towary, na których numery seryjne są nieczytelne lub dokument stanowiący podstawę zgłoszenia reklamacyjnego nosi ślady zmian dokonanych przez osoby nieupoważnione.
  5. Uszkodzenia wynikające ze zdarzeń losowych takich jak: pożar, zalanie, skoki napięcia zasilającego.
  6. Czynności związane z bieżącą konserwacją i wymianą materiałów eksploatacyjnych.
  7. Niewłaściwe działanie oprogramowania występujące pomimo sprawności sprzętu.
Serwis zewnętrzny - gwarancja producenta

TOWAR PODLEGA GWARANCJI UDZIELONEJ PRZEZ ZEWNĘTRZNY PODMIOT – PRODUCENTA SPRZEDANEGO TOWARU

Gwarancji na Twój towar udziela jego producent. Sprawdź na karcie gwarancyjnej, którą otrzymałeś w momencie odbioru towaru, w jaki sposób dokonać zgłoszenia reklamacyjnego. Informacje na temat postępowania reklamacyjnego zwykle są również dostępne na stronach internetowych poszczególnych producentów.

Roszczenia z tytułu gwarancji zgłoszone bezpośrednio do producenta bądź poleconego przez niego autoryzowanego serwisu najczęściej rozpatrywane są w sposób szybszy i mniej uciążliwy niż reklamacje składane u sprzedawcy towaru.

Gwarancja MODI

1) Na potrzeby niniejszego dokumentu:

a) Firma LUXROBO Co. Ltd. 13F, 311, Gangnam-daero, Seocho-gu, Seoul, Republic of Korea(Dreamplus Gangnam) będzie zwana dalej Producentem

b) Firma Prodata Sp. z o.o. ul. Dąbrowskiego 233, 60-406 Poznań będzie zwana dalej Importerem.

 

2) Wyroby marki MODI są objęte gwarancją Producenta.

3) Obsługa gwarancyjna jest realizowana przez Importera w imieniu Producenta.

4) Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy z wyłączeniem materiałów eksploatacyjnych. Materiały eksploatacyjne to elementy zawierające baterie lub silniki, objęte są one 3 miesięczną gwarancją.

5) Producent gwarantuje poprawne działanie wyrobu we wskazanym okresie.

 

6) Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń:

a) Powstałych w wyniku nieprawidłowej eksploatacji niezgodnej z zaleceniami Producenta.

b) Wynikających z naturalnego procesu zużycia.

c) Wynikających z wypadków losowych, m.in. pożaru, zalania, przepięcia w sieci energetycznej

d) Uszkodzonych mechanicznie

 

7) Rękojmia zostaje wyłączona – nie dotyczy uprawnień wynikających ze sprzedaży konsumenckiej.

8) W celu skorzystania z gwarancji producenta należy zgłosić się do sprzedawcy u którego zakupiono towar.

9) W razie oczywistej bezzasadności reklamacji zgłaszający ponosi koszty związane z obsługą serwisową sprzętu oraz koszty przesyłki towaru.

10) W razie dokonania napraw przez osoby nieupoważnione nabywca traci uprawnienia gwarancyjne.

11) Gwarancja jest ważna wyłącznie razem z dowodem zakupu.